SCROLL
Η ανάπτυξη και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός μεταξύ τουριστικών προορισμών και προϊόντων, που παρατηρείται εδώ και πολλά χρόνια, έρχεται να συνδυαστεί με την απότομη και απροσδόκητη αλλαγή των συνθηκών λόγω της πανδημίας αναδεικνύοντας ακόμα περισσότερο την ανάγκη για ευέλικτες στρατηγικές προσεγγίσεις που ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο και έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζονται δυναμικά.
Σε αυτό το περιβάλλον καθίσταται απαραίτητο να γίνουν κατανοητές οι προσδοκίες των επισκεπτών από το ταξίδι και τον προορισμό που θα επιλέξουν, και οι ανάγκες και οι επιθυμίες που οι πάροχοι σχετικών υπηρεσιών θα πρέπει να καλύψουν ώστε να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τους πελάτες τους.
Πλέον, σημαντικό μέρος των δεδομένων σχετικά με τουριστικούς προορισμούς και αξιοθέατα, και ειδικότερα με τη γνώμη των δυνητικών επισκεπτών τους, παράγονται στο διαδίκτυο, γεγονός που επηρεάζει σημαντικά τη διαχείριση του τουρισμού εισάγοντας τη νέα διάσταση της δικτυοεθνογραφίας (netnography), της ανάλυσης δηλαδή της συμπεριφοράς των χρηστών του διαδικτύου για την πραγματοποίηση ερευνών αγοράς.
Η διάσταση αυτή παρέχει νέες ευκαιρίες στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη τουριστικών προϊόντων, μέσω της πρόσβασης σε νέα δεδομένα αλλά και κανάλια επικοινωνίας, δημιουργώντας παράλληλα νέες προκλήσεις τόσο στο επίπεδο της μεθοδολογίας για την εκμετάλλευσή της, όσο και σε αυτό των τεχνολογιών για την αξιοποίηση δεδομένων μεγάλου όγκου και δυναμικότητας.
Στο διαδίκτυο, και ειδικά στους ιστοτόπους κριτικής (review sites) και στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, παράγεται καθημερινά μεγάλος όγκος πληροφορίας σχετικά με τουριστικούς προορισμούς και αξιοθέατα. Το περιεχόμενο αυτό, που δημιουργείται ως επί το πλείστον από τους χρήστες (user generated content), είναι ευρέως διαθέσιμο και προσβάσιμο, καθιστώντας το καθοριστικό πλέον μέρος της πληροφόρησης ενός δυνητικού επισκέπτη για ένα προορισμό και κατ’ επέκταση, σημαντικό παράγοντα στη διαχείριση του ίδιου του τουριστικού προϊόντος. Όμως αυτή η πληροφορία είναι διασκορπισμένη και σχετικά δύσκολο να συντεθεί και να αναλυθεί ώστε να παράξει νέα γνώση και συμπεράσματα που θα καθοδηγήσουν τη στρατηγική και τις παρεμβάσεις υποστήριξης ενός τουριστικού προϊόντος.
Το έργο STREET-LINES θα εστιάσει σε αυτή την ανάγκη με σκοπό την ανάπτυξη ενός πληροφοριακού συστήματος, το οποίο:
Στο πλαίσιο του παρόντος έργου θα σχεδιαστούν οι κατάλληλες μεθοδολογίες και θα αναπτυχθούν και ολοκληρωθούν τα απαραίτητα εργαλεία λογισμικού σε μία πλατφόρμα για την:
Ανάπτυξη μεθόδων και αλγορίθμων εξαγωγής συστάσεων στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της παρακολούθησης δράσεων προώθησης και ενίσχυσης ενός τουριστικού προϊόντος.
Ενδεικτικά, η παραγόμενη βάση γνώσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε:
Φιλοδοξεί να αναπτύξει ένα σύστημα συλλογής πληροφοριών-αναπαράστασης και εξόρυξης γνώσης/εξαγωγής συστάσεων,αξιοποιώντας δεδομένα πολλών διαφορετικών μορφών. Η επίπτωση και τα αναμενόμενα αποτελέσματα σε επίπεδο αποφάσεων δημόσιας διοίκησης και σε επίπεδο επαγγελματιών του τουρισμού αναμένεται να είναι σημαντικά.
Αναφορικά με την πολιτισμική και κοινωνική σκοπιά, το σύστημα που θα παρέχει το έργο αναμένεται:
Συγκεκριμένα:
Φιλοδοξεί να αναπτύξει ένα σύστημα συλλογής πληροφοριών-αναπαράστασης και εξόρυξης γνώσης/εξαγωγής συστάσεων,αξιοποιώντας δεδομένα πολλών διαφορετικών μορφών. Η επίπτωση και τα αναμενόμενα αποτελέσματα σε επίπεδο αποφάσεων δημόσιας διοίκησης και σε επίπεδο επαγγελματιών του τουρισμού αναμένεται να είναι σημαντικά.
Αναφορικά με την πολιτισμική και κοινωνική σκοπιά, το σύστημα που θα παρέχει το έργο αναμένεται:
Συγκεκριμένα: